Friday, September 02, 2011

På Måndag den 5 Sep är det dags för min 2 års kontroll. I Maj var det 2 år sedan GBP open och jag mår så oförskämt bra. Jag har nu gått ner 52 kilo och står still i min vikt. Tycker det är skönt att jag nu väger 64 kg och har st 38. Allt blir faktiskt så mycket enklare när man inte har 50 kg övervikt och bär runt på.

Jag kan äta allt jag vill och dumpar inte längre. Det som händer är att jag blir väldigt trött om jag äter för mycket socker eller fet mat. Jag kan gäspa gång på gång i ca 20-25 minuter, mer blir det inte numera.

Det som funkar allra bäst är kyckling, fisk och grönsaker.Maten är inte central utan bara nåpgot jag behöver för att inte bli trött eller skakig. Hunger känner jag inte längre och det gör mig inte ett dugg.

Njuter av maten på ett helt annat sätt nu, tar ibland en bakelse till kaffet ibland och det funkar hur bra som helst. Kanelbullar "tack gode gud" kan jag också äta utan att må dåligt.

Det handlar om att äta med måtta och verkligen se till att äta frukost så kroppen kommer igång redan på morgonen. Sedan är det lunch ,middag och mellanmål därimellan som gäller.

Vi har sedan ca 6 månader tillbaka beställt hem Matlycka som levererar maten vid dörren, och det är ett genidrag. Maten är lätt att laga och väldigt god. Dessutom blir matkontot betydligt billigare. Jag handlar endast mjölk pålägg och bröd numera. Inget impulsköp längre och det är skönt.


Här är vi på Gotland i Juni på mellandotterns Bröllop, kände mig så fin :)

No comments: